“Sinds 1998 heb ik aan het roer mogen staan van grote ICT implementatietrajecten, het inrichten van beheerorganisaties en teamoptimalisaties. Organisatorische veranderingen waarbij ik geleerd heb dat het draagvlak voor veranderingen onder medewerkers/gebruikers essentieel is voor het slagen van veranderingstrajecten. Helaas blijft dit onderdeel veelal onderbelicht waardoor medewerkers juist veelal niet willen veranderen.
Bij veranderende situaties heeft een ieder redenen om wel of niet in beweging te komen. Ik geloof daarom dat het onderscheidend vermogen van succesvol veranderen ligt in het op effectieve wijze motiveren van alle betrokkenen om hen te bewegen richting de veranderdoelstellingen. Maar hoe doe je dat dan? Hoe motiveer je mensen om snel en effectief in beweging te komen?
In 2007 besloot ik van de zoektocht naar manieren om mensen te motiveren te veranderen, mijn levensmissie te maken. De continue zoektocht naar inspiratie, andere manieren van werken, innovatieve technieken, vernieuwende werkvormen, sterke partners, open minded opdrachtgevers en héél veel zelfreflectie kon alleen slagen als ik eerst zelf zou veranderen: ik moest uit mijn ‘comfortzone‘ stappen door houvast, aannames en vooroordelen los te laten. Hierdoor stelde ik me pas écht open voor nieuwe waarheden en verwondering; de voorwaarden om ‘kaderloos’ te worden”. Dit draag ik ook uit tijdens mijn sessies.
De ervaring die ik sinds 2007 als kaderloos ondernemer in vele organisaties heb opgedaan, heb ik – uit persoonlijke interesse en noodzaak – in de afgelopen jaren uit moeten breiden met een nuchtere en effectieve kijk op voeding. Ook op dit vlak ben ik tot inzichten gekomen die verrijkend zijn voor je gezondheid, omdat ik bestaande elementen heb gecombineerd met voeding tot unieke workshopconcepten. Workshops waarbij het de metafoor van ‘doelgericht blenden’ en smoothies verschillende aspecten van groepsdynamica op unieke wijze behandelt. Ik ben er trots op dat ik mensen weet te inspireren om de eigen verantwoordelijkheid voor hun welzijn terug te nemen en ze tegelijkertijd als team te begeleiden naar het door hen gestelde doel. So, let’s start blending!“
“Voor mij, als community builder, zijn social media en andere online toepassingen een middel om te doen waar mijn passie ligt; informatie delen en mensen met elkaar te verbinden en te inspireren. Ik combineer offline Public Relations met social media/online om zo de ultieme blend van doelgroepen en doelstellingen te bereiken. Succesvol zijn én gezond leven bleken voor mij een uitdaging; dus ik heb mijn persoonlijke doelstellingen aangepast en een manier gevonden om op een laagdrempelige wijze, gezonder te gaan leven. Met de Smoothieclub bieden wij mensen zoals jij en ik een platform om elkaar blijven inspireren en motiveren om dagelijks gezonde smoothies te drinken. Ik heb mijn Blend for life gevonden, jij? Let’s inspire, happy blending!”