"Ik heb geleerd over de prijs van smaak"

Keynote “De Prijs van Smaak”

Een prijswinnend verhaal, de basis van Smoothieclub

Een spreker op jouw evenement die zijn enthousiasme op het publiek weet over te brengen? Een spreker die recht uit zijn hart spreekt en het publiek meeneemt op zijn zoektocht naar kaderloosheid. Thema’s als zelfverantwoordelijkheid, vitaliteit, zelfgenezing, weerstand tegen verandering en outside-the-box denken vat hij samen in 1 prijswinnende keynote. Pas op, zijn enthousiasme werkt aanstekelijk!

‘Van een ongeneeslijke ziekte naar een uniek bedrijf en spetterende workshops’

Jean-Marc Bilderbeek heeft 20+ jaar ervaring als (interim) project- en change manager, ICT consultant, sales manager en “fixed price” personal coach, binnen zowel de commerciële als de publieke sector. Hij heeft o.a. succesvolle verandertrajecten volbracht bij ISS, Rijkswaterstaat, UWV, Haagse Hogeschool, Conclusion, Nationale Nederlanden, Rabobank, Aegon, ProRail, Engie, Talpa Networking, KLM, NWO en Macaw. Zijn brede kennis en hands-on werkwijze stelt hem in staat om de brug slaat tussen de mens, doelstellingen, organisatie en verandering. Zijn handelsmerk is gedragsverandering ontwikkelen en implementeren rond persoonlijke of organisatorische uitdagingen.

Jean-Marc Bilderbeek weet mensen te enthousiasmeren én te motiveren om te veranderen. Zijn kernexpertise ligt op het vlak van verander management; zowel op organisatorisch als op team- en individueel niveau. Partners en deelnemers typeren hem als ondernemend, creatief, motiverend, energiek, resultaatgericht, probleemoplossend en collegiaal. Door zijn open en gedreven karakter heeft hij het vermogen om écht contact te maken met mensen en hen te motiveren om in beweging te komen en buiten hun ‘kaders’ te stappen. Deze ‘kaders’ geven ons stress, kaders beperken letterlijk en figuurlijk onze creativiteit, levensruimte en ontwikkeling. Organisaties en mensen willen blijven geloven dat er 1 alomvattende methode of techniek bestaat om veranderingen te bewerkstelligen en mensen buiten hun kaders te laten stappen. Jean-Marc heeft in zijn dynamische leven geleerd dat er vele waarheden op dit vlak zijn. Door zijn brede praktijkervaring heeft Jean-Marc een héél ander verhaal. Sinds 2008 is hij oprichter en eigenaar van Kaderloos, een succesvolle organisatie gespecialiseerd in het motiveren van mensen om te veranderen. Zijn credo luidt “Mensen willen wel veranderen, maar niet veranderd worden”.

Totdat hij zelf in dat jaar, in zijn 38e levensjaar, zijn eerste epileptische aanval kreeg.

Na het eerste medisch onderzoek werden hem direct medicijnen voorgeschreven. Ook werd hem verteld dat hij nooit meer zou genezen. Zijn wereld stortte deels in en werd vervolgens beheerst door medicatie, aanvallen en de vele nare gevolgen van deze ongeneeslijke ziekte. Hoe nu verder? Een ding werd in ieder geval snel duidelijk: HIJ moest zelf ook veranderen!

Deze wake-up call bracht hem een belangrijk inzicht: onder invloed van een druk leven als interim manager, projectleider en trainer, bepaalden ‘lekker’ en ‘makkelijk’ zijn voedingspatroon. Daarop startte hij een bizarre zoektocht naar een oplossing die wél werkt. Deze zoektocht naar genezing heeft geleid tot bijzondere inzichten en een unieke kijk op gezondheidszorg, eigen verantwoordelijkheden, kaderloos denken & doen, leiderschap, zelfverantwoordelijkheid, doelgerichte voeding en de ‘prijs van smaak’. Bijna al deze termen zijn ook ijzersterke metaforen voor management uitdagingen waar veel organisaties en teams mee te maken hebben.

Hij besloot van deze zoektocht zijn levensmissie te maken. Continue op zoek zijn naar inspiratie, andere manieren van werken, innovatieve technieken, vernieuwende werkvormen, sterke partners, open minded opdrachtgevers en héél veel zelfreflectie kon alleen slagen als hij eerst zelf zou veranderen: hij moest uit zijn ‘comfortzone‘ stappen door houvast, aannames en vooroordelen los te laten en te blijven geloven in de zoektocht naar de juiste waarheid. Hierdoor stelde hij zich pas écht open voor andere waarheden en verwondering; de voorwaarden om ‘kaderloos’ gezond te worden: zelfgenezing en ontwikkeling.Sinds 2014 neemt hij mensen mee op zijn reis met zijn prijswinnende verhaal over o.a. kaderloos denken & doen, leiderschap, zelfverantwoordelijkheid, doelgerichte voeding en de ‘prijs van smaak’. Zijn enthousiaste verhaal over de zoektocht naar genezing van zijn burn-out en epilepsie houden de luisteraars gekluisterd aan hun stoelen. Een enthousiast, prikkelend, kwetsbaar en bevlogen verhaal over de kracht van zelfverantwoordelijkheid en keuzes maken. Jouw leven zal per direct veranderen.

Jean-Marc Bilderbeek stimuleert persoonlijke ontwikkeling en groei door tijdens zijn high impact trainingen en spetterende workshops mensen te enthousiasmeren en te motiveren om buiten hun comfortzone te stappen. Zijn motto: ‘Kaderloos, omdat échte groei buiten je comfortzone ligt’. Tevens is hij keynote spreker en begeleidt hij executives en TEDx sprekers in presentatietechnieken.

Meer informatie vindt u op www.kaderloos.nlwww.smoothieclub.nl en  www.speakersacademy.com/nl/spreker/jean-marc-bilderbeek

Zijn enthousiaste verhaal over de zoektocht naar genezing van zijn burn-out en epilepsie houden de luisteraars gekluisterd aan hun stoelen. Een enthousiast, kwetsbaar en bevlogen verhaal over de kracht van zelfverantwoordelijkheid en keuzes maken. Tijdens deze keynote geeft hij het publiek inzichten mee die voor iedereen direct toepasbaar zijn.