Workshop “Blending Forces”: Samen werken aan gezond samenwerken!
Verandermanagement | resultaatgerichte voeding
Management workshop én teambuilding; samen resultaatgerichte smoothies ontwikkelen en te presenteren als metafoor voor ‘de oplossing’ van team- of organisatie uitdagingen. Een spetterende workshop waar écht gezond samenwerken centraal staat!
Veranderorganisatie Kaderloos faciliteert deze unieke workshop. Jouw team gaat middels bijzondere en daadkrachtige werkvormen, hun eigen oplossingen en acties ‘blenden’ voor jouw organisatie- of managementvraagstukken. Effectief verandermanagement waarbij thema’s als leiderschap, zelf verantwoordelijkheid, samenwerken, draagvlakontwikkeling en teamoptimalisatie centraal staan. Smoothies zijn hierbij de smaakvolle metafoor voor een doelgerichte blend van alleen de juiste ingrediënten.
Wil je een sterke positieve boost geven aan je team, de teamspirit en met hen proosten op een ‘gezonde samenwerking’?
Wie zich gezond en fit voelt, presteert op alle fronten beter. Speciaal voor managers of directeuren die het gezondheidsbewustzijn van hun team of organisatie willen prikkelen én willen investeren in beter samenwerken en duurzame inzetbaarheid, is deze unieke workshop. Een (soms letterlijk) spetterende sessie die deelnemers motiveert om meer eigen verantwoordelijkheid te nemen en om samen smoothies te maken en te presenteren om zo letterlijk hun ‘oplossing’ te presenteren voor organisatie- of teamuitdagingen.
De aanpak is dynamisch en praktisch; alle deelnemers zullen leren, lachen, proeven, doen én ervaren. De workshop start met de inspirerende en prijswinnende keynote “De prijs van smaak” van Jean-Marc Bilderbeek (organisatieveranderaar, projectleider, trainer en personal coach). Hier vertelt hij zijn persoonlijke verhaal over outside-the-box denken, de kracht van verantwoordelijkheid nemen en échte keuzes maken, tijdens zijn zoektocht naar gezondheid. Een inspirerend verhaal doorspekt met o.a. komische en prikkelende feiten over de vele waarheden rond voeding, de ‘prijs van smaak’ en specifieke kenmerken van de meegebrachte ingrediënten.
Aansluitend volgt een proefsessie van de ter plekke vers bereide smoothie. Vervolgens gaan de deelnemers in groepjes aan de slag om zelf smoothies te maken én te presenteren als resultaatgerichte oplossing voor vooraf bepaalde uitdagingen. Een teambuilding workshop met hoge dynamiek, smaakbeleving, veel interactie en anders dan anders. Immers, ervaren staat centraal! Jean-Marc heeft al duizenden mensen écht aan het denken gezet en gemotiveerd om verantwoordelijkheid te nemen; zowel op de werkvloer als voor de gezondheid.
Wil jij u een onvergetelijke, doelgerichte en energizing workshop? Neem vrijblijvend contact met ons op.
Teamleden nemen verantwoordelijkheid voor eigen actiepunten
Creëert draagkracht voor veranderingen en verhoogt veranderingsbereidheid
Uitermate geschikt voor gevoelige vraagstukken
Fun, inspirerend, onvergetelijk én to the point!
Optimaal voor groepen van 25 tot 60 deelnemers
Tarief vanaf €29,50 per deelnemer
Draagvlak creëren en doelgerichte creativiteit met concrete outcome
Onze “Blending forces” workshops zijn uniek op de wereld omdat wij onze, al unieke, Smoothieclub workshop hebben aangevuld met werkvormen & break-out sessies om zo alle deelnemers actief te betrekken bij organisatorische vraagstukken/uitdagingen. De deelnemers gaan actief met elkaar én met de aangedragen uitdagingen aan de slag om hun concrete outcome (o.a. in de vorm van persoonlijke acties) zelf op een anders-dan-anders wijze aan de rest van de groep te presenteren. Deze workshop sterkt het team, creëert draagvlak voor veranderingen, levert concrete doelstellingen én acties op en legt verantwoordelijkheid bij de deelnemers. Bewezen werkvorm om ook afdelingsoverstijgend met elkaar aan de slag te gaan en eindigt met (veelal hilarische) presentaties! Deze workshop is vanaf 2013 steeds verder ontwikkeld en biedt toegevoegde waarde bij o.a. de start van verandertrajecten of om de medewerkers actief te laten participeren in besluitvorming rond grote of gevoelige organisatie/management vraagstukken.